Toegangscontrole VvE

Veel voorkomende problematiek bij toegangscontrole VvE garages of parkeerplaatsen

Geplaatst door: Xpark

Toegangscontrolesysteem VvE

Toegangscontrole VvE is een veel besproken punt. Meestal is het voor de bewoners van VvE garages toegestaan om met 1 auto conform het VvE reglement te parkeren in de parkeergarage. Een tweede auto mag niet in de garage geparkeerd worden maar moet gebruik maken van openbare parkeergelegenheden rondom het gebouw of in de parkeergarage op de speciaal daarvoor bestemde parkeervoorziening.

Elpar toegangscontrole met Mobotix kentekencamera
Heeft u vragen aangaande een bestaand toegangscontrolesysteem VvE of denkt u aan een nieuw toegangscontrole systeem? Neem dan contact op!

https://xpark.eu/contact/

Vaak wordt deze regel door menig bewoner/parkeerder niet nageleefd, waardoor de bezoekersparkeerplaatsen vol komen te staan met 2e auto's en daardoor de bezoekers of andere bewoners geen toegang meer hebben tot de parkeergarage.

Bestaande toegangscontrole niet toereikend
De bestaande toegangscontrole apparatuur heeft geen registratie van de toegangspassen en handzenders voorhanden of worden zo gebruikt dat registratie van misbruik niet te controleren valt. Daardoor is niet bekend welke passen eventueel dubbel gebruikt worden en kunnen deze 2e auto's niet geblokkeerd worden. Eventuele bezoekers kunnen niet geregistreerd worden en daardoor kunnen bewoners altijd een 2e auto als bezoeker naar binnen laten rijden.

Toegangscontrole VvE met Mobotix camera
Elpar is een specialist op gebied van toegangscontrole oplossingen met kentekenherkenning. Ons toegangscontrolesysteem VvE met Mobotix camera in combinatie met toegangspassen doet bestaande problematiek verdwijnen. Hoe kan een dergelijke oplossing eruit zien?

Mobotix kentekencamera's voor toegangscontrolesysteem VvE
Een oplossing kan er als volgt uitkomen zien. Er komen Mobotix kentekencamera's boven de speedgates te hangen. Of er wordt een Mobotix camera tegen de slagboom geplaatst. Dit in combinatie met een paslezer in de intercomzuil. De paslezers hebben in deze toegangscontrole oplossing een ondersteunende functie in het geval de kentekencamera's een foutief kenteken lezen. Bijvoorbeeld als er tijdelijk een ander kenteken wordt gebruikt. Hierbij kunt u denken aan reparaties met vervangend vervoer of toegang tijdens vakantie voor de 'plantenverzorger'. Tevens worden de paslezers gebruikt om toegang tot de garage te verkrijgen via de loop- en fietsdeur, enkele passen zullen hierop een uitzondering vormen, deze bedienen de garagedeur ivm driewielers etc. die niet door de loopdeur kunnen.

Deze bezoekers worden binnengelaten via de intercom en zullen apart geregistreerd worden om een goed beeld te hebben

In de software worden de volgende zaken rondom deze bezoekers bijgehouden:

-Tijdstip van inrijden
-Tijdstip van uitrijden
-Aantal keer geparkeerd laatste x dagen (x door u te bepalen via parameter) met een tijdsduur langer dan y (y door u te    bepalen via parameter) en niet voorkomend op de White list = z
-Indien z > a (a door u te bepalen via parameter) = bericht naar meldkamer/beheerder

Registratie en inzicht in toegangscontrole VvE parkeerproblematiek

De meldkamer/beheerder zorgt voor de feitelijke afhandeling van de overschrijding van het foutief gebruik. Bovenstaande gegevens worden standaard 28 dagen bewaard, op basis van afspraken met uw bewoners kunt u dit wijzigen. Om valse meldingen te voorkomen voor bijvoorbeeld zorgverleners, regelmatige bezoekers, etc. kan hiervoor een White list worden aangelegd. Deze White list is in beheer van de VvE en wordt voorzien van een einddatum. Indien de einddatum is bereikt wordt deze auto als een normale bezoeker behandeld en gaat bovenstaande in werking.

Grotere VvE parkeergarages en toegangscontrole
Bij grotere VvE parkeergarages met meerdere parkeersectoren is het ook mogelijk om de parkeerder te volgen naar zijn uiteindelijke parkeerplaats. Bij het inrijden wordt gecontroleerd of een parkeerder wel zijn auto in de juiste sector plaatst. Dit gebeurd meestal met een slagboom maar is niet noodzakelijk. De parkeerder krijgt een x aantal tijd om zich te melden bij de kentekencamera (Mobotix toegangscontrole) van de sector. Als de parkeerder zich niet meldt bij deze sector binnen de gestelde tijd x, zal er een melding gaan naar de beheerder/meldkamer.

Om foutief gebruik te dis continueren kan ook gebruik gemaakt worden van de blacklist. Indien een kenteken op deze blacklist staat wordt deze auto niet meer toegelaten, ook niet als deze via de intercom wordt aangestuurd. Het plaatsen op en verwijderen van de blacklist wordt door de meldkamer/beheerder van het VvE toegangscontrole systeem gedaan.

Kies voor toegangscontrole VvE van Elpar
Overweegt u aanpassingen in uw toegangscontrole VvE systeem of staat u voor de aanschaf van een nieuw toegangscontrole systeem? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op. Wij, Elpar, zijn gespecialiseerd in toegangscontrole oplossingen die werken. Wij helpen u graag

https://xhttps://xpark.eu/contact/park.eu/contact/

Bedrijvengids Geplaatst door
Xpark

Xpark

H.J.E. Wenckebachweg 80, 1114 AD  Amsterdam-Duivendrecht

Bedrijvengids Wilt u meer weten?

Vraag vrijblijvend informatie aan.

Reacties Laat een bericht achter
Log in met uw profiel

Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.

Inloggen
Leeslijst
Wij waarderen uw privacy.
Wij en onze partners gebruiken technologie, zoals cookies, op onze website om advertenties te personalificeren en om verkeer te analyseren. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met ons Privacy & Cookiebeleid.