DUURZAAM EN BESPAREND

Bart van Opstal was projectmanager bij sociale-huisvestingsmaatschappij ABC. Met zijn collega’s probeert hij sociale huurders een betaalbare en kwaliteitsvolle woning aan te bieden.

Geplaatst door: INTRATONE

IN HUN ZOEKTOCHT NAAR DE PERFECTE, SIMPELE INTERCOM KWAMEN ZE UIT BIJ… INTRATONE.

Waaraan moest een intercomsysteem voldoen?
‘De grootste uitdaging binnen de sociale huisvesting is duurzaam investeren. Zowel in bouwmateriaal als gebruiksgemak. Elke beslissing die we nemen, is met onze bewoners in het achterhoofd. Om de 50 jaar is het tijd voor een grondige renovatie van onze gebouwen. Dan kiezen we steeds voor technologieën die niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst nog vooruitstrevend zijn. En daar kwam Intratone ons voor 100% in tegemoet.’

Hoe kwam je bij Intratone terecht?
‘De brochure trok mijn aandacht. Zo kwam ik in contact met Clément Robert, country manager. Hij kwam langs voor een demo, waarbij hij ons de verschillende producten toonde. Vooral het gebruik van de simkaart – waar we nog nooit eerder van hadden gehoord – viel in de smaak. Nadat we groen licht hadden van de directie, besloten we om het systeem meteen te testen.’

Welke voordelen heeft het draadloze systeem?
‘Voor mij een groot voordeel? Bij defecten is het belangrijk dat alles zo vlot mogelijk kan worden hersteld. In onze oudere gebouwen zit de bedrading vaak nog in het beton op de tussenverdiepingen. En daar kunnen we bijna niet bij. Dankzij het telefoonsysteem hoeft er niet gebroken of gekapt worden. Dat bespaart ons veel tijd en geld.’

Wat vind je van het online beheerplatform?
‘Onze appartementsblokken omvatten vaak 145 woningen, een hele kluwen. Het online platform maakt het beheer overzichtelijk en makkelijk. Badges aanmaken of deactiveren, dat kunnen mijn collega’s en ik altijd en overal. Door de simkaart hebben we ook steeds controle op de gsm-nummers van de bewoners. Wanneer er iets verandert, weten we dat meteen. Geen overbodige luxe. Ook mensen toegang verlenen tot het gebouw kan simpel. Een aannemer die naar de verwarming komt kijken? Daar hoeven we niet meer bij te zijn.’

En wat vinden de bewoners er van?
‘Bij het eerste testproject werden ze uitgebreid geïnformeerd en reageerden ze meteen positief. Vooral het gebruiksgemak en veiligheidsgevoel spelen een grote rol. Ze kunnen werken met hun eigen toestel wat vertrouwen geeft. En ze hebben zelf controle over wie ze binnenlaten. Vroeger gebeurde het wel eens dat toegangsdeuren bleven openstaan. Dankzij het badgesysteem en magnetische deuren komt dit niet meer voor.’

Wat kan je zeggen over de service?
‘Die is… uitstekend! Van bij de start tot na de installatie. De uitgebreide demo’s, de gedetailleerde handleidingen voor onze bewoners… Met al onze vragen kunnen we steeds bij onze contactpersoon terecht. En al hebben we bijna nooit problemen: wanneer er iets is, reageren ze meteen.’

Tot slot: Waarom zou je Intratone aanraden?
‘Intratone biedt efficiënte en betaalbare toegangssystemen die nog een hele tijd meekunnen. Heel gebruiksvriendelijk, zowel voor beheerder als bewoner. En je kan altijd rekenen op een geweldige service!’

Bedrijvengids Geplaatst door
INTRATONE

INTRATONE

Kuiperbergweg 40, 1101 AG  Amsterdam

Bedrijvengids Wilt u meer weten?

Vraag vrijblijvend informatie aan.

Reacties Laat een bericht achter
Log in met uw profiel

Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.

Inloggen
Leeslijst
Wij waarderen uw privacy.
Wij en onze partners gebruiken technologie, zoals cookies, op onze website om advertenties te personalificeren en om verkeer te analyseren. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met ons Privacy & Cookiebeleid.