Wat is uw online profiel
Als je internet en sociale media strategisch kan inzetten voor je bedrijf, levert het je wel iets op. Je werkt daarmee structureel aan je naamsbekendheid.
Hoe bouwt u online aan uw bedrijf?
Hoe bouwt u online aan uw bedrijf?
Wellicht heeft u het onlangs gehoord of gelezen: de Nokia 3310 is terug op de markt. De
onverwoestbare mobiele telefoon, waarmee je kan bellen en sms-en. Ideaal voor in de bouw, wordt
er geroepen. De vraag is wie er nog terug wil naar het stenen tijdperk. Want internet en sociale
media zijn een integraal onderdeel geworden van ons dagelijks leven en van ons werk.
Intussen doen we allemaal wel iets met sociale media. De een Twittert wel eens wat, de ander
plaatst regelmatig wat op Facebook of Instagram en op LinkedIn staat netjes ons digitale CV. Dat is
privé allemaal erg leuk, maar levert het zakelijk ook iets op? Als je bedrijfsmatig zomaar wat doet op
sociale media, ben je aan het schieten met hagel, in de hoop iets te raken.
Als je internet en sociale media strategisch kan inzetten voor je bedrijf, levert het je wel iets op. Je
werkt daarmee structureel aan je naamsbekendheid. De reputatie van je bedrijf wordt verstrekt en je
bouwt en onderhoudt een steeds groter netwerk. En dat levert op termijn meer opdrachten op,
meer omzet, meer winst.
Tijdens het seminar van desocialmediatraining.nl laten vier professionals zien hoe je op strategisch
niveau sociale media kan inzetten voor je bedrijf. Ze zijn gewend om professionals te trainen om
meer rendement uit sociale media te halen. Dat doe je door de mogelijkheden en technieken van de
verschillende platformen beter te kennen en ze vervolgens op een planmatige wijze in te zetten.
Het begint met doelstellingen, doelgroepen en zoekwoorden. Pas als je weet wat je wilt bereiken,
kan je een strategisch pad kiezen wat je er naartoe leidt. SEO en SEA zijn termen die vaak in de mond
worden genomen, maar wat betekent het precies? En hoe kan het jouw bedrijf helpen om je online
resultaten te verbeteren?
Blogs vormen de content, die als solide basis en onuitputtelijke bron fungeert voor al je andere
uitingen op sociale media. Goede blogs verbeteren ook de online vindbaarheid van je bedrijf en
versterken de online identiteit en reputatie.
Facebook is verreweg het grootste sociale medium met meer dan 10 miljoen gebruikers in
Nederland. Facebook is veel meer dan alleen vrouwen die hun halve leven online zetten en klikken
op alles wat ze leuk vinden. Facebookmarketing is het ultieme instrument om je doelgroepen te
segmenteren en te werken naar maatwerkcommunicatie. Dan schiet je niet meer met hagel; dan
schiet je met scherp!
LinkedIn is het beste platform voor online netwerken. Het biedt een scala aan mogelijkheden om je
als professional en als bedrijf te presenteren en te profileren. Je kan er heel gericht je netwerk mee
vergroten en versterken. Je kan dit netwerk inzetten om in gesprek te komen met partijen waarmee
je graag aan tafel wil. Maar weinig bedrijven benutten de mogelijkheden die LinkedIn heeft te
bieden. Zij die het wel doen, ervaren de voorsprong.
In een sessie van twee uur wordt u door professionals van desocialmediatraining.nl op de hoogte
gebracht wat er voor u en uw bedrijf online mogelijk is en hoe het allemaal werkt. Laat u inspireren
en ontvang meteen handige tips waarmee u nog dezelfde dag concreet aan de slag kunt.
Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.
Inloggen