Uw appartement verkopen via social media
Als u overweegt om uw appartement zelf te verkopen, moet u ook zelf voor voldoende publiciteit zorgen. Het is dan een optie om dit via social media te doen. Maar waar let u precies op?
Waarom uw huis verkopen via social media?
Bijna iedereen maakt gebruik van social media. Het is namelijk een goede manier om veel mensen te bereiken, zonder dat het (veel) geld kost. Ook als het gaat om de verkoop van uw appartement is social media zeer geschikt. Om dat goed te doen, is het verstandig om te letten op de volgende zaken.
Zorg voor goede foto’s
Foto's zijn essentieel voor de online verkoop van uw huis. U kunt dit zelf doen, maar het is slimmer om een professionele fotograaf in te huren. De eerste indruk is alles, dus kwaliteit is belangrijk.
Maak een website
Wanneer u uw appartement via social media verkoopt, is het belangrijk om een link te kunnen plaatsen naar meer informatie over uw huis. Denk bijvoorbeeld aan de foto’s, plattegrond, vraagprijs, inventarislijst en contactinformatie.
Hier kunt een aparte website voor maken met alle informatie en foto’s van uw huis. Er zijn voldoende aanbieders waarmee u dit simpel en voordelig kunt doen. Het hoeft niet uitgebreid, één pagina is al voldoende.
Kies de juiste kanalen
Om uw appartement te verkopen, is het verstandig om een apart account aan te maken op verschillende social mediakanalen. Zo houdt u uw privé- en verkoopactiviteiten gescheiden. Elk kanaal heeft zijn eigen kwaliteit, maar kies er niet te veel. Investeer uw tijd in de kanalen die het meeste zullen leveren.
Zet bijvoorbeeld via Instagram een campagne op via stories. Tel af wanneer het appartement in de verkoop gaat, en plaats teasers van uw huis.
Facebook is gemakkelijk als u links naar uw appartement wilt plaatsen naar bijvoorbeeld Funda of uw eigen website. Bovendien kunt u overzichtelijk foto’s plaatsen en met uw posts adverteren.
Pinterest is een interessant medium om kopers te inspireren. Bijvoorbeeld met foto’s van voor en na een grote verbouwing.
Promoot uw posts
Nu moet u nog het juiste publiek vinden om uw posts te promoten. Met Facebook en Instagram gaat dat heel gemakkelijk, omdat u advertenties kunt maken die zich op specifieke doelgroepen richten. Bijvoorbeeld mensen van een bepaalde leeftijd die bij u in de buurt wonen, of die al makelaars op Facebook geliked hebben. Hoe specifieker de doelgroep, hoe minder geld het u kost om ze te bereiken omdat u de groep kleiner, maar effectiever maakt.
En als u niet veel budget heeft, zorg ervoor dat al uw vrienden en familie uw posts zoveel mogelijk delen!
Wees creatief!
Zorg ervoor dat uw posts opvallen. Wees dus creatief in wat u post. Bijvoorbeeld uw favoriete plek in huis of laat foto’s zien waarin duidelijk geleefd wordt in het huis. Zo inspireert u potentiële kopers om in uw huis te willen wonen.
Meer weten over zelf uw woning verkopen?
Als u overweegt uw huis zelf te verkopen, dan kan de checklist ‘woning verkopen’ van Knab u daarbij helpen. Bijvoorbeeld over het verkoopklaar maken van uw huis en wat u kunt verwachten bij een bezichtiging.
Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.
Inloggen