Verkoopstyling
Makelaars waar gaat het mis? Top 10 van irritaties van Potentiele verkopers/kopers
Makelaars waar gaat het mis?
Top 10 van irritaties van Potentiele verkopers/kopers
Als Vastgoed- en Interieurstylist kom je natuurlijk altijd bij de mensen aan huis.Het is mij opgevallen dat 4 op de 10 potentiële verkopers hun huis niet meer te koop hebben staan bij de eerste makelaar en dat is een kwalijke zaak.
Ik heb diverse klanten gevraagd wat nu de druppel was die emmer deed overlopenen dus te switchen van makelaar, van al deze redenen heb ik een top 10 gemaakt.
Het is niet alleen de verkopende partij die klachten heeft maar ook bij de potentiële kijker/koper had niet altijd een positieve ervaring met het bezichtigen van woningen.Ook de op- en aanmerkingen van deze groep heb ik erin meegenomen. Elk verhaal heeft twee kanten maar de klant is en blijft koning!
Lees deze top 10 zorgvuldig en doe er je voordeel mee. Kijk binnen je eigen organisatie waar liggen nog verbeterpunten, doe een enquête of een “klanttevredenheidsonderzoek” naar je eigen verkopers (meten is weten) en wees niet bang voor kritiek maar zet weer even alle puntjes op de i en geef “ de klant zijn koningsgevoel terug !” Houd jezelf als makelaar een spiegel voor om te kijken waarom deze mensen naar een andere makelaar toe gaan? Nodig ze uit maak een plan van aanpak zonder dat het hun geld kost!! Wees wel realistisch en innoveer, verbreed je dienstverlening zonder er constant geld voor te vragen, wees pro active en blijf niet achter je bureau zitten!!
Ik ben heel positief ingesteld en heb ik het volste vertrouwen in jullie allemaal als makelaar maar dit zijn nu eenmaal een aantal feiten op een rij.
Hier de irritatie top 10 van Potentiële verkopers / kopers;
1. Wanneer het bord in de tuin staat hoor ik niets meer van de makelaar!
2. Hij weet ons alleen te vinden wanneer er een advertentie of een Open Huizen Dag is
3. Na het bezichtigen nam de makelaar niet eens de moeite om de potentiële kijker terug te bellen
4. Bij het overstappen naar een andere makelaar deed onze makelaar geen enkele moeite om ons als klant te behouden.
5. De bedragen die gevraagd worden rijzen de pan uit “Open Huizen Dag” bv werden de meest absurde prijzen genoemd!! alleen vermelding via de website.
6. Bij de grote makelaars hadden we het gevoel een nummer te zijn, het overzicht was weg.
7. Vele makelaars zijn niet klantvriendelijk of denken niet mee.
8. De makelaar luisterde niet naar wat wij wilden en zochten.
9. Bij de rondleiding verzonnen sommige makelaars pluspunten die er helemaal niet waren?
10. We kregen verkooppraatjes te horen waar wij als potentiële koper niet op zaten te wachten en werden niet serieus genomen.
Heel veel succes en doe er je voordeel mee!!
Mocht jullie klanten behoeften hebben aan een professionele verkoopstyliste...
succes gegarandeerd!!
Hartelijke groeten
Anja van Beekhuizen
Checkpoint interieur- & verkoopstyling
mobiel 06-10846163
Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.
Inloggen