Verwarming hellingbaan
De steile hellingbanen die voetgangers en automobilisten toegang verschaffen tot kelders en dekken kunnen bij bevriezing en sneeuw zeer gevaarlijke situaties veroorzaken. Het elektrisch verwarmen van deze hellingbanen is de enige effectieve oplossing.
Hellingbaan
De steile hellingbanen die voetgangers en automobilisten toegang verschaffen tot kelders en dekken kunnen bij bevriezing en sneeuw zeer gevaarlijke situaties veroorzaken. Het elektrisch verwarmen van deze hellingbanen is de enige effectieve oplossing.
Op de horizontale delen van de betonnen hellingbaan worden verwarmingsmatten in rijspoor of over de volledige breedte met sensoren aangebracht. Deze sensoren meten vocht en temperatuur. Alleen bij een combinatie van luchtvochtigheid en een temperatuur die gladheid tot gevolg kan hebben, zal de verwarming geactiveerd worden. IJsvorming en sneeuwval worden ogenblikkelijk gemeten en doorgegeven aan de thermostaat. Deze schakelt de verwarmingsinstallatie in.
Overlaging met gietasfalt
De verwarmingsmatten worden overlaagd met een onderlaag van gietasfalt met een dikte van ca. 25 mm, die de hellingbaan uitvlakt. Na het afkoelen van de onderlaag kan de toplaag worden aangebracht ook met een dikte van 25 mm.
Slip- en slijtvaste afwerking
Het oppervlak moet afgewerkt worden met een slip- en slijtvast mineraal aggregaat zijnde basalt of voor een optimale grip met Safe-grip. Deze hellingbaanafwerking zorgt ervoor dat elke hellingbaan of oprit goed berijdbaar en begaanbaar blijft. Wat de weersomstandigheden ook zijn.
Aandachtspunt
De verwarmingscomponenten moeten volledig bestand zijn tegen de aanbrengtemperatuur van gietasfalt. Orion heeft daarom een samenwerkingsverband met een leverancier die aan deze vraag kan voldoen en hier al enkele jaren ervaring mee heeft.
Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.
Inloggen