5x de kracht van de huismeester van YF

Dat goed huismeesterschap de sociale cohesie en het maatschappelijk rendement verhoogt voor Verenigingen van Eigenaren, woningcorporaties en bedrijfsverzamelgebouwen is geen geheim meer. Maar wat maakt nou goed huismeesterschap?

Geplaatst door: Young Group B.V.

5x de kracht van de huismeester van Young Facility

1. Een aanpak die de bewoner écht centraal stelt
Een goed onderhouden gebouw draagt aanzienlijk bij aan het woongenot. Onze huismeesters zorgen ervoor dat het gebouw en de directe omgeving in de beste staat verkeren. Oog voor detail is hierbij van belang! Door de signalerende en activerende functie die de huismeesters van Young Facility hebben, zijn zij de oren en ogen op de locatie. Young Facility en haar huismeesters zijn zich bewust van het feit dat juist de kleine gebaren zorgdragen voor een goede relatie tussen bewoner en huismeester.

‘Het doel: een plek creëren waar mensen graag wonen!’

De bewoners herkennen de huismeesters van Young Facility direct aan de oprechte en flexibele dienstverlenende houding. Huismeesters van Young Facility zijn toegankelijk voor elke vraag en opmerking waarbij (vroegtijdig) problemen bij bewoners of omgeving worden gesignaleerd. Het doel: een plek creëren waar mensen graag wonen!

2. Luisteren is goud
Wonen is overal anders. Het juiste huismeesterschap is afhankelijk van de locatie, omvang en samenstelling van het complex. Young Facility stelt huismeesters kandidaat uit de regio, zodat de huismeester kennis heeft van het gebied, vragen kan beantwoorden en bewoners kan doorverwijzen. Door middel van een persoonlijk gesprek wordt verkend welke vorm en invulling van huismeesterschap het best bij het complex past. Hier komen wij op locatie langs om gezamenlijk de taken te omschrijven. Het maken van duidelijke afspraken maakt het voor Young Facility mogelijk om een eersteklas huismeester te selecteren voor uw coöperatie. Elke organisatie is uniek.

‘In gesprek wordt verkend welke vorm en invulling van huismeesterschap het best bij het complex past [..]. Elke organisatie is uniek.’

3. Samensmelting van technische en sociale vaardigheden
Young Facility omschrijft haar huismeesters aan de hand van de twee H’s, Handyman en Host. Het huismeesterschap is een vak waar technische en sociale vaardigheden samensmelten in een klantgerichte dienstverlening. Onze huismeesters signaleren en pakken desgewenst technische mankementen en kleine storingen (eigen handig) op. Daarnaast voldoen onze huismeesters aan hoge eisen op sociaal vlak. Naast de hamer en de tang zijn ook het bewaken van de huisregels, het stimuleren van sociale samenhang en goede communicatie aanwezig in hun toolbelt. Een technische huismeester met oog voor de sociale aspecten van zijn of haar complex.

‘Naast de hamer en de tang zijn ook het bewaken van de huisregels, het stimuleren van sociale samenhang en goede communicatie aanwezig in hun toolbelt.’

Daarnaast biedt Young Facility de mogelijkheid tot een huismeester in combinatie met een handyman. Dit houdt in dat de huismeester de meldingen signaleert en oppakt waar hij kan. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan wordt de melding doorgezet. Dit laatste zijn meestal de klussen die meer tijd in beslag nemen of net iets meer specialistische kennis vragen. In plaats van het doorzetten naar een aannemer, waar vaak een flink prijskaartje aan hangt, kan de handyman van Young Facility deze werkzaamheden afhandelen. De handyman kan desgewenst structureel op locatie langskomen, of indien nodig op oproep.

4. Vitale huismeesters door focus op ontwikkeling
Bij vitaliteit gaat het Young Facility om de mate waarin medewerkers energie hebben om taken op te pakken. Beschikken de huismeester over genoeg kennis en kunde, zien zij uitdaging in het werk, ervaren zij niet te veel stress? Young Facility gelooft dat het stimuleren van dialoog en persoonlijke ontwikkeling van grote invloed zijn op het energielevel en de motivatie van haar huismeesters.

‘Young Facility gelooft dat het stimuleren van dialoog en persoonlijke ontwikkeling van grote invloed zijn op het energielevel en de motivatie van haar huismeesters.’

De huismeesters van Young Facility worden intern opgeleid en ontwikkelen zodoende hun sociale en technische vaardigheden optimaal. Per kwartaal wordt een interne cursus aangeboden met thema’s als; hospitality, het creëren van een veilige omgeving en persoonlijke effectiviteit. Daarnaast wordt ruimte geboden voor het inbrengen en bespreken van praktijkcases met collega huismeesters van Young Facility. Met behulp van ontwikkelingsmogelijkheden staat Young Facility garant voor de dienstverlenende houding van de huismeesters.

5. Als huismeester van YF sta je er nooit alleen voor
Om de continuïteit te waarborgen hanteert Young Facility een buddy systeem met vaste vervangers bij vakantie of ziekte. Daarnaast maakt de huismeester dagelijks een (dag)rapportage. Communicatie is een belangrijke factor in gastvrij en klantgericht huismeesterschap. Met de inzet van ons Facilitair Portal is de huismeester in staat om gedegen beheer te leveren, meldingen ordelijk te registreren dan wel te ontvangen en de taken gestructureerd uit te voeren. De huismeester wordt altijd ondersteund door de professionele servicedesk en wordt aangestuurd door een ervaren facilitair manager van Young Facility.

‘Communicatie is een belangrijke factor in gastvrij en klantgericht huismeesterschap.’

Wilt u meer weten over het Facilitair Portal die onze huismeester ondersteunt in de dagelijkse werkzaamheden? Of bent u zich aan het oriënteren op een Facilitair Management en Informatie Systeem (FMIS) voor uw corporatie. Lees dan mee bij 'Huismeesterdiensten'.

De meerwaarde van de YF huismeester voor de bewoners, het complex en de omgeving
Sociale cohesie, een schone omgeving en veilig zijn belangrijke factoren die de beleving van bewoners beïnvloeden. De huismeester is hét gezicht voor het gebouwbeheer bij de VvE’s, woningcorporaties en verzamelgebouwen: een centraal aanspreekpunt die de bewoners weten te bereiken. Bij een huismeester van Young Facility ligt de focus op het sociale aspect van het huismeester zijn, het technisch is daarnaast een praktische bijkomstigheid. Door de ervaring van Young Facility en de nadruk die wordt gelegd op het vinden van een huismeester die past bij de cultuur en uitstraling van de betreffende omgeving, bent u verzekerd van een eersteklas huismeester en maximaal maatschappelijk rendement voor uw VvE, woningcorporatie of verzamelcomplex.

Gezamenlijk streven naar het creëren van een plek waar mensen graag wonen!

Benieuwd naar de huismeesters van Young Facility vanuit het perspectief van de huismeesters zelf? Lees dan hier het interview met Peter! Peter is huismeester bij Het Funenpark in Amsterdam namens Young Facility.

Young Facility levert naast huismeesterdiensten ook volledig gebouwbeheer. Onze facility en huisvestingsmanagers zorgen dat uw gebouw in goede staat verkeert en dat u altijd voldoet aan de laatste standaarden omtrent duurzaamheid en veiligheid. De combinatie van onze huismeesters en de service voor uw gebouwbeheer zorgt ervoor dat u optimaal profiteert van onze korte lijnen en kwalitatieve dienstverlening.

Contact

Mocht u meer willen weten over de huismeesters van Young Facility, of andere diensten die Young Facility biedt op facilitair vlak? Dan kunt u gerust contact opnemen met één van onze medewerkers! U kunt bellen naar 0172-745085. Mailen kan natuurlijk ook. Stuur uw mail naar info@youngfacility.nl en uiterlijk de volgende werkdag wordt contact met u opgenomen.

Bedrijvengids Geplaatst door
Young Group B.V.

Young Group B.V.

De Entree 234, 1101 EE  Amsterdam

Bedrijvengids Wilt u meer weten?

Vraag vrijblijvend informatie aan.

Kennisbank Meer van Young Group B.V.
Reacties Laat een bericht achter
Log in met uw profiel

Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.

Inloggen
Leeslijst
Wij waarderen uw privacy.
Wij en onze partners gebruiken technologie, zoals cookies, op onze website om advertenties te personalificeren en om verkeer te analyseren. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met ons Privacy & Cookiebeleid.